KROUŽEK 8. 10. 2018

Hodinu s prvňáčky jsme zahájili kartičkami a tréninkem “doplň do deseti”. Pro další počítání se nám to bude hodit. Navíc jsme objevili komutativnost sčítání.

Rozdělili jsme se do dvojic – každý měl číslo a hledal kamaráda, se kterým dá dohromady desítku. Házeli jsme kostkami, sčítali a na krokovacím pásu jsme si ve dvojicích ověřovali výsledky.

Pak jsme se seznámili s Pavučinami – dalším prostředím Hejného matematiky. Nejprve jsme si sestavili společnou pavučinu na koberci a kdo chtěl, mohl si vzít dvě jednoduché pavučinky i domů.

Na druháky čekal pracovní list a k němu spousta slovních úloh. Některé lehčí, jiné obtížnější. Počítali jsme kola, tříkolky, auta, motocykly, hodiny, mince, kuličky, pastelky, cestující, objevili jsme tajemství algebrogramů. Pomáhali jsme si, spolupracovali, vyměňovali postupy, někdy to i vzdávali, ale vypořádali jsme se s nimi skvěle!

“Na zastávce ZOO vystoupilo z autobusu 7 cestujících a nastoupili 4 cestující. Dále pokračovalo 6 cestujících. Kolik osob přijelo na zastávku ZOO?”