Začátek hodiny byl stejný pro skupinu první i druhé třídy. Vylosovali jsme si modré nebo zelené číslo a podle barvy se rozdělili do dvou skupin. Diskutovali jsme o tom, co mají čísla stejné barvy společné. Šlo o lichá a sudá čísla.
V týmech modrých a zelených jsme si pak na tabuli zahráli hru Shut the Box*.
S prvňáčky jsme pokračovali tabulkovou evidencí. Ve dvojicích jsme házeli dvěma kostkami a do tabulky si zapisovali součet bodů na kostkách. Společně jsme výsledky vyhodnotili na tabuli a bavili jsme se o tom, proč se některé součty vyskytují častěji než jiné.
Ve druhé třídě jsme si po diskusi o lichých a sudých číslech a po hře Shut the Box poskládali barevné trojice se součtem 12.
Během chvilky měly oba týmy hotové čtyři trojice!
Čekalo nás nové prostředí Hejného metody – Sousedé. Po seznámení se s prostředím jsme se rovnou pustili do náročnějších příkladů.
A v závěru hodiny jsme cestovali. Mohli jsme si vybrat, jestli “pojedeme” autobusem nebo se “vydáme” na cyklotrasy.
Na první hodině po prázdninách jsme mezi sebou přivítali nováčky a rovnou jsme se pustili…
Naladili jsme se hrou "Číslo tě probudí", troufli jsme si na čísla až do stovky…
Nastartovali jsme se hrou "Číslo tě probudí", zároveň jsme potrénovali násobilku. Společně jsme objevili kouzlo…
Dnešní hodina byla plná her, jak jinak než matematických. Rozdělili jsme se do tří týmů…
Na začátku hodiny jsme se rozdělili do tří týmů a každý tým dostal k řešení…