Dnešní hodinu jsme odstartovali na krokovacím pásu. Trénovali jsme sčítání do 12 a výsledky jsme ověřovali krokováním.
Pak jsme se rozdělili do dvojic – vylosovali jsme si kartu s číslem a hledali jsme k sobě kamaráda, abychom dali dohromady součet 10.
Ve dvojicích jsme se pustili do evidence součtu bodů na dvou kostkách. Procvičovali jsme tak sčítání do 12, týmovou práci, seznámili jsme se s tabulkovou evidencí a dotkli jsme se i tématu pravděpodobnost.
V poslední části hodiny jsme opět navštívili zvířátka dědy Lesoně a zahráli jsme si na volby. Dostali jsme do každé dvojice tři “volební lístky” s myškou, kočkou a husou. Měli jsme za úkol vyřešit postupně tři barevné rovnice, zvolit správné zvířátko a hodit jej do připravené barevné “urny”. Šlo nám to skvěle!
Protože už jsme perfektně zvládli vztahy mezi prvními třemi zvířátky, nedočkavě jsme se těšili na setkání s dalším. Do zvířecí přetahované se přidal pes, který má stejnou sílu jako husa s myškou, ale také jako dvě kočky nebo kočka a dvě myšky nebo jen čtyři myšky… Práce se zvířátky nás pomalu připravuje např. na substituci, která se využívá při řešení soustav dvou a více rovnic.
Více o těchto prostředích:
Krokování
Házení kostkou
Zvířátka dědy Lesoně
Na první hodině po prázdninách jsme mezi sebou přivítali nováčky a rovnou jsme se pustili…
Naladili jsme se hrou "Číslo tě probudí", troufli jsme si na čísla až do stovky…
Nastartovali jsme se hrou "Číslo tě probudí", zároveň jsme potrénovali násobilku. Společně jsme objevili kouzlo…
Dnešní hodina byla plná her, jak jinak než matematických. Rozdělili jsme se do tří týmů…
Na začátku hodiny jsme se rozdělili do tří týmů a každý tým dostal k řešení…