Dnešní hodinu jsme odstartovali na krokovacím pásu. Trénovali jsme sčítání do 12 a výsledky jsme ověřovali krokováním.
Pak jsme se rozdělili do dvojic – vylosovali jsme si kartu s číslem a hledali jsme k sobě kamaráda, abychom dali dohromady součet 10.
Ve dvojicích jsme se pustili do evidence součtu bodů na dvou kostkách. Procvičovali jsme tak sčítání do 12, týmovou práci, seznámili jsme se s tabulkovou evidencí a dotkli jsme se i tématu pravděpodobnost.
V poslední části hodiny jsme opět navštívili zvířátka dědy Lesoně a zahráli jsme si na volby. Dostali jsme do každé dvojice tři “volební lístky” s myškou, kočkou a husou. Měli jsme za úkol vyřešit postupně tři barevné rovnice, zvolit správné zvířátko a hodit jej do připravené barevné “urny”. Šlo nám to skvěle!
Protože už jsme perfektně zvládli vztahy mezi prvními třemi zvířátky, nedočkavě jsme se těšili na setkání s dalším. Do zvířecí přetahované se přidal pes, který má stejnou sílu jako husa s myškou, ale také jako dvě kočky nebo kočka a dvě myšky nebo jen čtyři myšky… Práce se zvířátky nás pomalu připravuje např. na substituci, která se využívá při řešení soustav dvou a více rovnic.
Více o těchto prostředích:
Krokování
Házení kostkou
Zvířátka dědy Lesoně