Hned v úvodu hodiny jsme se seznámili s novým prostředím – Barevné trojice. Každý z nás představoval jedno barevné číslo. Naším úkolem bylo vytvořit trojice tak, aby součet byl deset a každá barva se v trojici vyskytla právě jednou.
Po tom, co jsme se seznámili s pravidly hry, jsme se mohli pustit do hledání parťáků do týmu. Diskutovali jsme, radili jsme se, vytvořili jsme trojice a zase je rozpustili, abychom vytvořili úplně nové… A nakonec byl úkol splněn! Měli jsme z toho obrovskou radost 🙂
Po této malé rozcvičce jsme se ponořili do krychlových staveb. Na tabuli jsme objevili plány tří staveb a z plánů jsme vyčetli, kolik krychlí celkem bude potřeba na jejich postavení. Ve dvojicích jsme stavby postavili, v pracovním listu jsme si zkontrolovali, zda naše stavby odpovídají těm na obrázku a přiřadili jsme ke každé stavbě její plán. Krychlové stavby jsme využili ještě ke hře Sova. Sova si myslela na nějakou stavbu a my jsme měli tři otázky, pomocí kterých jsme měli vypátrat správnou stavbu.
V další části hodiny jsme se rozdělili do dvou skupin – jedna skupina ještě procvičovala pavučiny, druhá se vrhla na sčítací tabulku s bonusovým úkolem k zamyšlení. Skvěle nám jde práce v týmu, diskutujeme a navzájem si vysvětlujeme případné nejasnosti.
Pak už nás čekal autobus zaparkovaný na první zastávce a připravený na svou jízdu. Dosud jsme si evidenci počtu cestujících dělali každý po svém, od dnešní hodiny budeme plynule přecházet na tabulkový zápis, abychom se připravili na složitější úlohy z tohoto prostředí.
Více o těchto prostředích:
Barevné trojice
Hra Sova
Pavučiny
Autobus