Na úvod jsme si jako obvykle zahráli DOPLŇ DO DESETI.
A pak už jsme se pustili do krychlových staveb. Tentokrát jsme se učili sami stavby postavit a zapisovat plány staveb. Nejprve jsme zapisovaly společně a povídali jsme si o stavbách – kolik jsme použili krychlí, kolik má stavba podlaží a jaký je její půdorys.
Zahráli jsme si bingo. Každý dostal tabulku s devíti čísly. Řešili jsme příklady a výsledek jsme hledali ve své tabulce. K výsledku jsme se mohli dostat přes těžší nebo lehčí příklad a při počítání některých příkladů jsme se pořádně zapotili. Na konci byla jedna vítězka, které se povedlo vyškrtat ve své tabulce všechna čísla.
Na závěr hodiny jsme se seznámili s matematickým autobusem. Řidič byl vybaven autobusem a cestujícími, na zastávkách řídili výstup a nástup jednotliví výpravčí a celý proces pečlivě sledovali, evidovali a počítali tři revizoři. Autobusem jsme určitě nejezdili naposledy.
Více o těchto prostředích:
Krychlové stavby
Autobus