Dnešní hodinu prvňáčci odstartovali se zvířátky. Zopakovali jsme si vztahy mezi zvířátky a tvořili složitější rovnosti. Vyzkoušeli jsme si zvířecí přetahovanou – každý z nás dostal na starost zvířátko nebo skupinu zvířátek, rozdělili jsme se do dvou týmů a zahráli si přetahovanou na způsob karetní přebíjené. Díky tomu jsme potom vyplnění pracovního listu zvládli hravě.
V druhé části hodiny nás čekala práce s daty. Pustili jsme se do tabulkové evidence. Každý z nás dostal 2-3 tvary (už poznáme i šestiúhelník!) různých barev a naším úkolem bylo umístit je do správného pole tabulky. Následně jsme tvary z tabulky odstranili, počty objektů v tabulce jsme zaevidovali. Když jsme se v tabulce zorientovali, dokázali jsme skvěle odpovídat i na těžké doplňující otázky.
Druháci po příchodu objevili na koberci prázdnou tabulku. Pustili jsme se do umísťování tvarů a po bouřlivé diskusi jsme tabulku společnými silami doplnili. Pro další úkol jsme se rozdělili do dvojic – každý z nás dostal skupinu zvířátek a hledal kamaráda se stejně silným týmem zvířátek dědy Lesoně. Povedlo se a mohli jsme se ve dvojicích pustit do skládání stovkové tabulky.
Následovala diskuse nad čísly ve stovkové tabulce – počítali jsme po třech, po čtyřech, po pěti, po deseti, zjišťovali jsme, co s číslem udělá posun v tabulce dolů nebo doprava či doleva.
Seznámili jsme se s úplně novým prostředím Cyklotrasy. Úlohy znázorňují plánek, který zobrazuje trasu. Vyhledávali jsme trasu podle zadaných pokynů.
Zahráli jsme si přebíjenou s kartami zvířátek a nakonec jsme ještě potrénovali mozkové závity hrou Myslím si číslo. Nápověda “polovina mého čísla je 6” nám dala nejprve pořádně zabrat, ale po několika podobných příkladech jsme si s tím už hravě poradili.
Na první hodině po prázdninách jsme mezi sebou přivítali nováčky a rovnou jsme se pustili…
Naladili jsme se hrou "Číslo tě probudí", troufli jsme si na čísla až do stovky…
Nastartovali jsme se hrou "Číslo tě probudí", zároveň jsme potrénovali násobilku. Společně jsme objevili kouzlo…
Dnešní hodina byla plná her, jak jinak než matematických. Rozdělili jsme se do tří týmů…
Na začátku hodiny jsme se rozdělili do tří týmů a každý tým dostal k řešení…