Ke krokování používáme krokovací pás. Krokovací pás je umístěn na podlaze a děti fyzicky krokují. Nebo mají děti malý krokovací pás nalepený na své lavici. Krokování provádějí např. pomocí figurky.
Prostředí Schody je podobné Krokování.
Pro krokování používáme pomůcku „krokovací pás“ (bez čísel), pro prostředí Schody používáme pomůcku se stejným názvem „schody“ (s čísly).
Je prostředím pro seznámení žáků s přirozenými a následně i s celými čísly. Pohybem po ose tak žáci nejen odhalují základní početní operace, ale seznamují se též s číselnou osou.
Zdroje:
MÁLKOVÁ, Pavlína. Příručka pro rodiče, 2014
MF Dnes
Slezáková J., Šubrtová E., Matematika všemi smysly aneb Hejného metoda v MŠ Praha, Step by Step ČR, o.p.s., 2015
H- mat, o. p. s. 2014, http://www.h-mat.cz
Na první hodině po prázdninách jsme mezi sebou přivítali nováčky a rovnou jsme se pustili…
Naladili jsme se hrou "Číslo tě probudí", troufli jsme si na čísla až do stovky…
Nastartovali jsme se hrou "Číslo tě probudí", zároveň jsme potrénovali násobilku. Společně jsme objevili kouzlo…
Dnešní hodina byla plná her, jak jinak než matematických. Rozdělili jsme se do tří týmů…
Na začátku hodiny jsme se rozdělili do tří týmů a každý tým dostal k řešení…