Krokování je jedním ze základních prostředí, které využívá rytmický pohyb chůze. Rytmus, přesněji soulad slova a pohybu, je základem aritmetického myšlení. Nácvik krokování je systematicky budován od začátku 1. ročníku až do 4. ročníku.
Pomocí krokování si děti dokáží namodelovat klasické příklady, případně ověřit správnost svého řešení. Získávají praktické zkušenosti pro práci se znaménky a vstup k záporným číslům.

Ke krokování používáme krokovací pás. Krokovací pás je umístěn na podlaze a děti fyzicky krokují. Nebo mají děti malý krokovací pás nalepený na své lavici. Krokování provádějí např. pomocí figurky.

Prostředí Schody je podobné Krokování.

Pro krokování používáme pomůcku „krokovací pás“ (bez čísel), pro prostředí Schody používáme pomůcku se stejným názvem „schody“ (s čísly).

Je prostředím pro seznámení žáků s přirozenými a následně i s celými čísly. Pohybem po ose tak žáci nejen odhalují základní početní operace, ale seznamují se též s číselnou osou.

Přínos pro žáka:

  • propojení rytmu (pohybu) a čísla (počítání)
  • důležité prostředí pro modelování čísla jako operátoru
  • číslo jako změna i adresa
  • příprava na práci se zápornými čísly
  • příprava na řešení rovnic

Zdroje:
MÁLKOVÁ, Pavlína. Příručka pro rodiče, 2014
MF Dnes
Slezáková J., Šubrtová E., Matematika všemi smysly aneb Hejného metoda v MŠ Praha, Step by Step ČR, o.p.s., 2015
H- mat, o. p. s. 2014, http://www.h-mat.cz

Lucie

Share
Published by
Lucie

Recent Posts

2. TŘÍDA: STOVKOVÁ TABULKA A VÝVOJOVÝ DIAGRAM

Na první hodině po prázdninách jsme mezi sebou přivítali nováčky a rovnou jsme se pustili…

4 roky ago

1. TŘÍDA: PAVUČINY

Naladili jsme se hrou "Číslo tě probudí", troufli jsme si na čísla až do stovky…

5 roky ago

2. TŘÍDA: LINKY A MAGICKÉ ČTVERCE

Nastartovali jsme se hrou "Číslo tě probudí", zároveň jsme potrénovali násobilku. Společně jsme objevili kouzlo…

5 roky ago

1. TŘÍDA: HRAJEME SI!

Dnešní hodina byla plná her, jak jinak než matematických. Rozdělili jsme se do tří týmů…

5 roky ago

2. TŘÍDA: ALGEBROGRAMY

Na začátku hodiny jsme se rozdělili do tří týmů a každý tým dostal k řešení…

5 roky ago