Prostředí je zaměřené na rozvíjení řešitelských strategií aritmetických úloh.

Úkolem žáka při řešení je vytvořit trojice sčítanců z dané sady čísel, z nichž každý bude mít jednu ze tří barev a jejich součet bude například 10.

Přínos pro rozvoj žáka:

  • aplikace a opakování početní operace sčítání se zapojením logického myšlení,
  • hledání strategie pro záznam použitých čísel i kombinací, které je možné v dané situaci použít, nebo jejichž použití se ukázalo jako nevhodné,
  • prohlubování poznávání přirozených čísel a vlastností početních operací v aktivní práci s nimi,
  • trénování vytrvalosti v hledání řešení a setrvat v práci i po opakovaných neúspěšných pokusech.

Zdroj:
MÁLKOVÁ, Pavlína. Příručka pro rodiče, 2014

Lucie

Share
Published by
Lucie

Recent Posts

2. TŘÍDA: STOVKOVÁ TABULKA A VÝVOJOVÝ DIAGRAM

Na první hodině po prázdninách jsme mezi sebou přivítali nováčky a rovnou jsme se pustili…

5 roky ago

1. TŘÍDA: PAVUČINY

Naladili jsme se hrou "Číslo tě probudí", troufli jsme si na čísla až do stovky…

5 roky ago

2. TŘÍDA: LINKY A MAGICKÉ ČTVERCE

Nastartovali jsme se hrou "Číslo tě probudí", zároveň jsme potrénovali násobilku. Společně jsme objevili kouzlo…

5 roky ago

1. TŘÍDA: HRAJEME SI!

Dnešní hodina byla plná her, jak jinak než matematických. Rozdělili jsme se do tří týmů…

5 roky ago

2. TŘÍDA: ALGEBROGRAMY

Na začátku hodiny jsme se rozdělili do tří týmů a každý tým dostal k řešení…

5 roky ago