Autobus je matematické prostředí, ve kterém děti procvičují základní spoje sčítání a odčítání, práci s tabulkou, evidenci děje, objevují zákonitosti tabulky apod. Je to také motivující pohybová hra umožňující osobní prožitek. Začíná dramatizací, kterou nejdříve předvede učitel, jen proto, aby nemusel nic vysvětlovat, ale pak předá všechny role žákům. Ti vlastně sami vytvářejí úlohy. Často si i vymýšlí různé příběhy.

Toto prostředí bude rozvíjet žákovu schopnost:
– matematizovat reálnou situaci,
– pamětně počítat,
– tvořit vhodný jazyk pro uchopení procesu,
– pracovat s daty,
– sestavovat tabulky,
– z dané informace vyvozovat další,
– odhadovat závislosti.

Postupně se začíná pracovat s tabulkou a děj zapisujeme do tabulky.

Řešením mnoha úloh žák tabulce dobře rozumí a lépe se v ní orientuje. Dalším krokem je rozdělení cestujících na muže a ženy.

Zdroje:
MÁLKOVÁ, Pavlína. Příručka pro rodiče, 2014
MF Dnes

Lucie

Share
Published by
Lucie

Recent Posts

2. TŘÍDA: STOVKOVÁ TABULKA A VÝVOJOVÝ DIAGRAM

Na první hodině po prázdninách jsme mezi sebou přivítali nováčky a rovnou jsme se pustili…

4 roky ago

1. TŘÍDA: PAVUČINY

Naladili jsme se hrou "Číslo tě probudí", troufli jsme si na čísla až do stovky…

5 roky ago

2. TŘÍDA: LINKY A MAGICKÉ ČTVERCE

Nastartovali jsme se hrou "Číslo tě probudí", zároveň jsme potrénovali násobilku. Společně jsme objevili kouzlo…

5 roky ago

1. TŘÍDA: HRAJEME SI!

Dnešní hodina byla plná her, jak jinak než matematických. Rozdělili jsme se do tří týmů…

5 roky ago

2. TŘÍDA: ALGEBROGRAMY

Na začátku hodiny jsme se rozdělili do tří týmů a každý tým dostal k řešení…

5 roky ago