1. TŘÍDA: ZVÍŘÁTKA DĚDY LESONĚ
Hodinu jsme začali číselnou rozcvičkou, …
… pak jsme s krychlovými stavbami zabrousili do kombinatoriky…
… a nakonec jsme se věnovali zvířátkům dědy Lesoně.
Hodinu jsme začali číselnou rozcvičkou, …
… pak jsme s krychlovými stavbami zabrousili do kombinatoriky…
… a nakonec jsme se věnovali zvířátkům dědy Lesoně.
Dnešní hodinu jsme odstartovali třemi součtovými trojúhelníky. V posledním z nich byla čísla zadaná tak, že jsme si museli chvilku lámat hlavičky.
Převážná část hodiny se točila kolem stovkové tabulky: doplňovali jsme chybějící čísla, skládali puzzle, společnými silami jsme tvořili vlastní stovkovou tabulku, povídali jsme si o násobcích, objevovali jsme sudá a lichá čísla v tabulce…
Nakonec nás čekal slíbený autobus – minibus. Řidič nám zamotal hlavy velkým počtem cestujících, ale stejně většina z nás dospěla ke správnému počtu cestujících na konečné.
A na závěr jsme ocenili kamarády, kterým se dnes něco povedlo nebo kteří nám třeba nějak pomohli.
V bedně je celkem šest míčů – dva žluté, dva modré a dva červené. Přišli Vojta, Kuba s Matějem a každý si vzal dva míče. Žádný z nich si nevzal dva stejné míče. Vojta má jeden míč modrý, Matěj má jeden žlutý. Kuba nemá modrý míč. Jaké míče má Vojta, jaké Kuba a jaké Matěj?
Na rozjezd jsme si hráli s čísly a kaštany. Rozdělovali jsme desítku různými způsoby.
Vrátili jsme se ke krychlovým stavbám, stavěli jsme podle plánu, zkusili jsme si zapsat plán své stavby a hledali jsme stavby podle plánů kamarádů.
VÝZVA: Vezmi si tři krychle (kostky, kostičky Lega…) různé barvy. Kolik různých věží o třech podlažích z nich dokážeš postavit?
Dnešním novým prostředím byla Zvířátka dědy Lesoně.
Seznámili jsme se se třemi zvířátky a vztahy mezi nimi. A příště nás čeká přetahovaná se zvířátky…
NÁPOVĚDA:
Kočka je za dvě myši. Husa má stejnou sílu jako kočka s myší dohromady. Proti psovi pomůže huse myš.
ÚLOHA:
Šest zvířátek jde hrát přetahovanou. Dokážeš rozdělit dvě kočky, dva psy, husu a myš do dvou stejně silných družstev? Najdeš více možností?