2. TŘÍDA: HRÁTKY S ČÍSLY

Nejprve jsme navštívili naše známá zvířátka dědy Lesoně, řadili jsme skupiny zvířátek a povídali si o nich. Pak už jsme si celý zbytek hodiny hráli s čísly.

Skládali jsme barevné trojice, …

… hledali jsme součty v tabulce, …


… a učili jsme se řešit sudoku.

 

1. TŘÍDA: KROKUJEME

Dnes jsme poprvé vyzkoušeli krokovací pás, a to ke znázornění součtu dvou čísel. Nejprve jsme krokovali společně, pak jsme mohli krokování využít i každý sám při sčítání hodnot na kostkách.

Zároveň jsme výsledky evidovali do tabulky, společně znázornili všechny výsledky na tabuli a trošku jsme zabrousili do oblasti pravděpodobnosti, když jsme diskutovali o tom, proč se některé součty vyskytují častěji než jiné.



Druhá část hodiny patřila zvířátkům. Zjišťovali jsme, jak dokážeme pracovat se třemi zvířátky, která už známe, a zda už jsme připraveni na seznámení s dalším…



2. TŘÍDA: STOVKOVÁ TABULKA

Hodinu jsme zahájili rozdělením do dvojic pomocí vzestupného uspořádání dvojciferných čísel.

Procvičovali jsme orientaci ve stovkové tabulce: skládáním puzzle, doplňováním výřezů, doplňováním slepé tabulky, hrou pexeso ve stovkové tabulce.





Sčítali a dopočítávali jsme v součtových trojúhelnících – ty nám jdou skvěle. Ani jsme se nenechali nachytat záporným číslem ukrytým v jednom trojúhelníku.

Ti nejrychlejší stihli i skládačku barevných trojic.

ÚLOHA: BAREVNÉ TROJICE

Spoj tři čísla různé barvy a vytvoř 10. Dokážeš vytvořit čtyři desítky tak, aby ti žádné číslo nezbylo?