1. TŘÍDA: SOUČTOVÉ TROJÚHELNÍKY

Pokračovali jsme s výstavištěm – hledali jsme různá řešení, někteří z nás si vyzkoušeli výstaviště s podmínkou.

Seznámili jsme se s novým prostředím Hejného matematiky – se součtovými trojúhelníky. Nejprve jsme si pomocí kaštanů ukázali, jak se trojúhelníky řeší, pak jsme si to vyzkoušeli každý sám na pracovním listě.





A na závěr hodiny konečně přijel oblíbený autobus. Prvňáčky čekala jejich první jízda a počítání cestujících jim šlo výborně!

2. TŘÍDA: ZVÍŘÁTKA DĚDY LESONĚ

Připomněli jsme si, jak se řeší výstaviště. A rovnou jsme se pustili do úlohy, která má více řešení.

Pak jsme si udělali zastávku u zvířátek dědy Lesoně. Hledali jsme dvojice stejně silných týmů. Skvěle se zapojili i naši nováčci. Ani jsme se nenadáli a už jsme počítali s dalším přírůstkem – beranem.



Od začátku hodiny jsme se nemohli dočkat autobusu. Zvládli jsme dokonce dvě jízdy a už se těšíme na příští…

ÚLOHA: AUTOBUS

 
Na první zastávce nastoupilo do autobusu šest cestujících.
Na další zastávce dva z nich vystoupili a nastoupil jeden cestující. 
 
 
Kolik cestujících čekalo na třetí zastávce, když zde z autobusu tři cestující vystoupili a na konečnou pak přijelo šest cestujících?

1. TŘÍDA: VÝSTAVIŠTĚ

Dnes jsme se seznámili s dalším prostředím Hejného metody – hledali jsme cestu výstavištěm. Moc nás to bavilo, pracovali jsme všichni společně, ve dvojicích i samostatně. Narazili jsme i na úlohu, která nemá řešení.




Na návštěvě u dědy Lesoně jsme potkali psa, zařadili jsme ho k ostatním zvířátkům a hledali jsme vyrovnané skupiny zvířátek.