2. TŘÍDA: NÁSOBILKOVÁ TABULKA

Hned ze startu jsme si zahráli hru. Společně jsme říkali řadu čísel a dávali jsme si pozor na násobky předem stanoveného čísla.

Zkoumali jsme násobilkovou tabulku. Naším prvním úkolem bylo doplnit do tabulky chybějící čísla, pak vybarvit výsledky daných součinů. Nakonec jsme hledali zadaná čísla a zapisovali počty jejich výskytů v tabulce.
S pomocí doplněné násobilkové tabulky se nám povedlo vyřešit několik slovních úloh.
 
 
Ke konci hodiny jsme se pustili do “sousedských” úloh. Už jsme se s nimi kdysi setkali, teď jsme si mohli vybrat, do jak náročného příkladu se pustíme – měli jsme na výběr ze čtyř úrovní.
Daly nám pořádně zabrat, příští hodinu se k nim ještě vrátíme…

1. TŘÍDA: VÁNOČNÍ

Nejprve jsme si společně zahráli vánoční bingo.

Pochopili jsme princip sudoku a zkusili si jednoduché obrázkové sudoku vyluštit.
 
 
 
Z dřívek jsme skládali a počítali čtverce.
 
 
 
Sestavili jsme barevné trojice.
 
 
A poradili jsme si i s početními trojúhelníky.

2. TŘÍDA: VÁNOČNÍ

Zahráli jsme si vánoční sčítací bingo se dvěma speciálními kostkami a pak jsme se rozdělili do týmů na stanoviště, plnili jsme úkoly a hráli hry. Čekaly nás barevné trojice a shut the box, zvířátka dědy Lesoně a přetahovaná, násobilková tabulka a násobilkové bingo.

 
 
 

1. TŘÍDA: KROKOVÁNÍ

Nejprve jsme krokovali společně, pak jsme dostali figurku a pro ni malý krokovací pás. Pomáhala nám řešit příklady na krokování. Některým z nás se povedlo krokovací příklady přepsat do číselných příkladů a poradit si přitom se záporným číslem.

Vrátili jsme se k sousedům, se kterými jsme se seznámili minulou hodinu. Tentokrát už jsme věděli, jak na ně.




Zahráli jsme si sčítací bingo s kouzelnou kostkou.


A opět jsme se rozloučili počítáním cestujících.

2. TŘÍDA: SLOVNÍ ÚLOHY A PARKETY

Sestavili jsme tři týmy a zahráli jsme si týmovou hru. Čekalo nás 10 slovních úloh a jedno pátrání po třídě. Všechny týmy si vedly výborně, společnými silami správně vyřešily většinu zadaných úloh.

Další aktivitou byla práce s parketami (rovinnými útvary), to už jsme pracovali samostatně.