2. TŘÍDA: ALGEBROGRAMY

Na začátku hodiny jsme se rozdělili do tří týmů a každý tým dostal k řešení 3 úlohy. Společnými silami jsme je zvládli všichni. Řešili jsme úlohu s mincemi, slovní úlohu s cestujícími a algebrogramy.

 

Samostatně jsme pak řešili úlohy z pracovního listu, využívali jsme při tom krychle, dřívka…

 

Zdroj: HEJNÝ, Milan. Matematika: pro 3. ročník základní školy. Ilustroval Lukáš URBÁNEK. Plzeň: Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-824-0.

1. TŘÍDA: LOGICKÉ ÚLOHY A HRA SOVA

Dnes jsme pořádně potrápili mozkové závity. Řešili jsme čtyři zajímavé typy úloh: váhy, úlomky, potrubí a hranoly.
Hráli jsme si s krychlemi. Stavěli jsme podle plánů, přiřazovali plány hotovým stavbám a nakonec jsme si se stavbami zahráli hru Sova.


 
 

1. TŘÍDA: HADI A TABULKY

Dostali jsme šipky a čísla a snažili jsme se sestavit pět hadů tak, aby nám nic nezbylo. I když se to nezdá, nebyl to snadný úkol.

Zahráli jsme si sčítací bingo a naučili jsme se vyplnit sčítací tabulku.

Dovednost číst v tabulce, kterou jsme získali vyplňováním sčítací tabulky, se nám hodila na konci hodiny při evidenci cestujících.

 
 

1. TŘÍDA: OPAKOVÁNÍ

V první třídě jsme si zahráli hru 6 bere! Porovnávali jsme dvojciferná čísla a skládali vzestupné řady.

Pak jsme se pustili do opakování. Vybírali jsme si úlohy z různých prostředí Hejného matematiky.
 

2. TŘÍDA: AUTOBUS A 6 BERE!

Zahráli jsme si hru 6 bere! Pak jsme jezdili autobusem a vzájemně jsme se inspirovali svými záznamy.