KROUŽEK 26. 11. 2018


Po zahřívacích aktivitách (v první třídě Doplň do deseti a Počítej-tleskni-dupni a ve druhé třídě Doplň stovkovou a násobilkovou tabulku) jsme si zahráli matematické bingo.

V první třídě jsme házeli dvěma kostkami a výsledek jsme si mohli odškrtnout ve své tabulce. 
Druháci škrtali čísla na základě daných podmínek (sudá čísla mezi 30 a 40, čísla s pěti jednotkami atd.).

Po hravé rozcvičce jsme se v první třídě seznámili s novým prostředím – jezdili jsme autobusem a zaznamenávali průběh jízdy. Moc se nám to líbilo a příště pokračujeme!

Ve druhé třídě jsme se vydali na výlet po různých prostředích, vybírali jsme si úkoly, na které jsme zrovna měli chuť. Pokračování někdy příště…

KROUŽEK 19. 11. 2018

První třída pokračovala se součtovými trojúhelníky, obtížnost se stupňuje 🙂

Házeli jsme kostkami, krokovali a sčítali. Nejprve společně, pak samostatně.

Druháci hned po příchodu do učebny objevili rozházenou stovkovou tabulku a pustili se do ní. Pak jsme si o ní povídali, hráli si s čísly, každý si ve své tabulce barevně značil násobky různých čísel.

Plynule jsme přešli ke skládání násobilkové tabulky. Zatím jen po řádcích – přičítali jsme vždy stejné číslo.

Nakonec náš čekaly úkoly z různých prostředí: hledali a vybarvovali jsme třetinu různých obrázků, počítali jsme se sousedy, sčítali v trojúhelnících…

KROUŽEK 12. 11. 2018

V první třídě jsme navázali tam, kde jsme minule skončili – u součtových trojúhelníků. Počítali jsme společně, ale tvořili jsme si i vlastní trojúhelníky a nebáli jsme se ani náročnějších příkladů.

Druhým tématem byly krychlové stavby. Plány jsme zvládli a nově jsme zkusili evidovat stavby do tabulky.

Ve druhé třídě nás v úvodu čekala hra se stovkovou tabulkou. Ve dvojicích jsem házeli, počítali, kombinovali a vybarvovali.

Pak už nás čekaly příklady z různých prostředí, každý si počítal svým tempem a pomáhali jsme si. Nakonec jsme si zkusili vytvořit vlastní příklad z prostředí Autobus a ten jsem zadali kamarádovi.

KROUŽEK 5. 11. 2018

V první třídě jsme skládali číselné řady.

Zjišťovali jsme, jak na barevné trojice.

A seznámili jsme se se součtovými trojúhelníky.

Ve druhé třídě jsme si připomněli sousedy.

Oživili jsme prostředí parket.


Zahráli jsme si přetahovanou se zvířátky dědy Lesoně.


A hráli jsme si se stovkovou tabulkou.

KROUŽEK 22. 10. 2018

Začátek hodiny byl stejný pro skupinu první i druhé třídy. Vylosovali jsme si modré nebo zelené číslo a podle barvy se rozdělili do dvou skupin. Diskutovali jsme o tom, co mají čísla stejné barvy společné. Šlo o lichá a sudá čísla.

V týmech modrých a zelených jsme si pak na tabuli zahráli hru Shut the Box*.

S prvňáčky jsme pokračovali tabulkovou evidencí. Ve dvojicích jsme házeli dvěma kostkami a do tabulky si zapisovali součet bodů na kostkách. Společně jsme výsledky vyhodnotili na tabuli a bavili jsme se o tom, proč se některé součty vyskytují častěji než jiné.

Ve druhé třídě jsme si po diskusi o lichých a sudých číslech a po hře Shut the Box poskládali barevné trojice se součtem 12.

Během chvilky měly oba týmy hotové čtyři trojice!

Čekalo nás nové prostředí Hejného metody – Sousedé. Po seznámení se s prostředím jsme se rovnou pustili do náročnějších příkladů.

A v závěru hodiny jsme cestovali. Mohli jsme si vybrat, jestli “pojedeme” autobusem nebo se “vydáme” na cyklotrasy.

*Shut the Box je známá kostková hra, která je i přes vysoký podíl náhody založena na logickém myšlení. Princip hry Shut the Box je velice jednoduchý. Hráči soupeří o to, kterému z nich se podaří posbírat všech devět čísel jako prvnímu. O tom, jaká čísla lze v danou chvíli sebrat, rozhodují kostky a především dobrá kombinatorika hráče. Když je totiž hráč na řadě, hodí svými dvěma kostkami a poté se rozhoduje, jakým způsobem rozloží součet hodnot na vržených kostkách. Padne-li mu např. součet 11, může tuto hodnotu rozložit třeba jako 5 a 6 či jako 3, 7 a 1 či libovolně jinak.