Začátek hodiny byl stejný pro skupinu první i druhé třídy. Vylosovali jsme si modré nebo zelené číslo a podle barvy se rozdělili do dvou skupin. Diskutovali jsme o tom, co mají čísla stejné barvy společné. Šlo o lichá a sudá čísla.
V týmech modrých a zelených jsme si pak na tabuli zahráli hru Shut the Box*.

S prvňáčky jsme pokračovali tabulkovou evidencí. Ve dvojicích jsme házeli dvěma kostkami a do tabulky si zapisovali součet bodů na kostkách. Společně jsme výsledky vyhodnotili na tabuli a bavili jsme se o tom, proč se některé součty vyskytují častěji než jiné.
Ve druhé třídě jsme si po diskusi o lichých a sudých číslech a po hře Shut the Box poskládali barevné trojice se součtem 12.
Během chvilky měly oba týmy hotové čtyři trojice!
Čekalo nás nové prostředí Hejného metody – Sousedé. Po seznámení se s prostředím jsme se rovnou pustili do náročnějších příkladů.
A v závěru hodiny jsme cestovali. Mohli jsme si vybrat, jestli “pojedeme” autobusem nebo se “vydáme” na cyklotrasy.
*Shut the Box je známá kostková hra, která je i přes vysoký podíl náhody založena na logickém myšlení. Princip hry Shut the Box je velice jednoduchý. Hráči soupeří o to, kterému z nich se podaří posbírat všech devět čísel jako prvnímu. O tom, jaká čísla lze v danou chvíli sebrat, rozhodují kostky a především dobrá kombinatorika hráče. Když je totiž hráč na řadě, hodí svými dvěma kostkami a poté se rozhoduje, jakým způsobem rozloží součet hodnot na vržených kostkách. Padne-li mu např. součet 11, může tuto hodnotu rozložit třeba jako 5 a 6 či jako 3, 7 a 1 či libovolně jinak.