KROUŽEK 14. 1. 2019

V dnešní hodině jsme se seznámili rovnou se dvěma novými prostředími. Jednoduchými příklady jsme vstoupili do prostředí Sousedů. Na to, že šlo o naše první setkání, jsme si všichni vedli skvěle!

Na Hady jsme se vrhli nejprve společně, ukázali jsme si, jak to u nich chodí, a pak už jsme se rozdělili do tří barevných týmů a snažili jsme se sestavit pět hadů. Nebylo to vůbec jednoduché, hadi na nás čekají do příštího setkání…

Druháci po příchodu do třídy objevili nedořešené hady. Rozdělili jsme se do týmů a poradili si s nimi.

Několik pracovních listů s příklady jsme taky zvládli rychle, mohli jsme si vybrat a zahrát hru.

Někdo skládal parkety, jiní si vybrali Shut the box nebo hráli deskovou hru s násobením a dělením.

Na závěr hodiny jsme si vyluštili pár “sousedů”.

U jednoho bonusového příkladu jsme potrápili mozkové závity, na řešení jsme zatím nepřišli, snad příště…

ÚLOHA
Doplň, aby byl součet čísel v každém řádku, v každém sloupci i v každé úhlopříčce 15.

KROUŽEK 7. 1. 2019


Na začátku hodiny jsme dostali každý jedno číslo od 1 do 9 a snažili jsme se utvořit dvojice tak, aby všechny měly stejný součet. Byl to náročný úkol, protože jsme nevěděli, kolik to má být.

Na tabuli jsme pak zkoušeli ještě další varianty – součty čísel od 1 do 10 a od 1 do 11.

Před Vánoci jsme se seznámili s prostředím Výstaviště, dnes jsme si jej připomněli nejprve společně a pak už jsme se vrhli na složitější příklady.

V druhé třídě jsme odstartovali násobilkovými tabulkami.

Pak už nás čekala stanoviště s úkoly, které jsme minule nedokončili.


KROUŽEK 17. 12. 2018

Hodinu jsme v obou skupinách začali vánočním bingem.

V první třídě jsme se seznámili s novým prostředím Výstaviště. Nejprve jsme skládali všichni společně a postavili jsme si výstaviště z dřívek a pak postupně číslovali místnosti. Nové prostředí jsme procvičili ještě každý sám v sešitě.

Ve druhé třídě jsme se po bingové rozcvičce a výstavištích, která zůstala na tabuli po prvňáčcích, pustili do násobkové tabulky. Poradili jsme si s ní skvěle.

Pak už nás čekala čtyři stanoviště – trasy, sousedé, výstaviště a sčítací tabulka.

KROUŽEK 10. 12. 2018

Hodina začala hledáním správné lavice (takové, která doplní naše číslo do deseti). V desítkových dvojicích jsme pokračovali i na pracovním listu.

Hrou Počítej-dupni-tleskni jsme opět trénovali rytmus a lichá a sudá čísla.
Zahráli jsme si matematické bingo – házeli jsme kostkami, sčítali a škrtali součty v tabulce.
Nejprve společně a pak každý v lavici jsme počítali v prostředí Schody.
A nakonec nás čekala jedna jízda autobusem. Zápis počtů cestujících nám šel výborně!

Druháci našli na lavici pracovní list – spojovali čísla se součtem dvacet.
Začínáme s násobky, zatím si zkoušíme doplnit chybějící čísla v malé násobilkové tabulce. Taky jsme si vyzkoušeli hru Počítej-dupni-tleskni, rovnou těžší verzi – násobky dvou a tří. Budeme muset ještě trénovat, abychom se sladili 🙂

V další hře jsme se zapojili všichni, když jsme se snažili vhodnými dotazy odhalit myšlené číslo.
Nakonec jsme se rozdělili do tří týmů, každý dostal jednu z her: Shut the box, Násobilkové bingo s kostkami a Přebíjená s příklady.

KROUŽEK 3. 12. 2018

První třída začala rozcvičkou Počítej-dupni-tleskni na lichá a sudá čísla. Pak každý dostal barevné číslo a tvořili jsme barevné trojice se součtem 10. V těchto trojicích jsme si zahráli hru Shut the box.

A na závěr hodiny jsme se ještě projeli autobusem.

Druháci našli na lavici pět stejných součtových trojúhelníků, doplňovali jsme čísla a hledali různá řešení.

Nad stovkovou tabulkou jsme se bavili o násobcích čísel. Zkoumali jsme číselnou řadu a ve stylu Abaku jsme hledali souvislosti. V prostředí autobusu jsme pokročili, jezdili jsme ve skupinách podle zadaného scénáře a doplňovali chybějící údaje do tabulky.