KROUŽEK 25. 3. 2019

Prvňáčci začali matematickou spojovačkou, pokračovali tabulkovým zápisem cestujících a nakonec jsme procvičili mozky logickými hádankami.

Na druháky po úvodní spojovačce čekala stanoviště s úkoly – násobilkové domino, obrázkové rovnice, sudoku, parkety, autobus, slovní úlohy…

KROUŽEK 18. 3. 2019

Tématem dnešní hodiny byly součtové trojúhelníky. Nejprve jsme si je společně připomněli, pak jsme se pustili do pracovních listů.

Druháci se rozcvičili s násobky.

Rozdělili jsme se do týmů, dostali jsme týmové karty a sbírali body na stanovištích s úlohami. Oceňoval se přístup k řešení a zapojení všech členů týmu.

Řešili jsme slovní úlohy, obrázkové rovnice, luštili sudoku,

zahráli jsme si násobilkové domino,

přetahovali jsme se se zvířátky dědy Lesoně…

…a některým z nás se ze třídy nechtělo ani po skončení hodiny… 🙂

KROUŽEK 11. 3. 2019

V této hodině jsme se seznamovali. Prvňáčci s prostředím Abaku. Společně jsme vyzkoušeli první řadu čísel, pak jsme trénovali postřeh jednotlivě.

U zvířátek dědy Lesoně jsme se dostali na další úroveň – začali jsme počítat se psem. Nejvíc nás bavila zvířecí přetahovaná.

Druháci se zahřáli u násobilkové tabulky a binga násobků, pak počítali s beranem. Na závěr jsme si stihli pohrát se sousedy.

KROUŽEK 4. 3. 2019

Na rozjezd jsme si dali s dětmi spojovačku: spoj čísla tak, aby jejich součet byl 20 (ve druhé třídě 80).

Po společném úvodu nás čekaly pracovní listy s pavučinami, sousedy, neposedy, násobilkovými obdélníky…

KROUŽEK 25. 2. 2019

Prvňáčci si na úvod zahráli hru barevné trojice a pak pokračovali v řešení úloh z kartiček, které nám zůstaly z minulé hodiny. Někteří z nás stihli i pár příkladů určených pro druháky.

Druháci se minule poprvé potkali s beranem dědy Lesoně, takže bylo potřeba se s ním pořádně seznámit. Hledali jsme stejně silné týmy nebo jsme řešili, které zvířátko má přijít slabšímu týmu na pomoc.

Také jsme objevili nové prostředí: násobilkové obdélníky (v nových učebnicích znázorňované a označované jako násobilkové čtverce). Jedná se o prostředí důležité nejen pro operaci násobení, ale i pro dělitelnost a algebru. Princip obdélníků jsme pochopili rychle a jen s některými násobky nám pomohla tabulka násobků.

Zdroj: http://blog.h-mat.cz/didakticka-prostredi/nasobilkove-ctverce