KROUŽEK 18. 3. 2019
Tématem dnešní hodiny byly součtové trojúhelníky. Nejprve jsme si je společně připomněli, pak jsme se pustili do pracovních listů.
Druháci se rozcvičili s násobky.
Rozdělili jsme se do týmů, dostali jsme týmové karty a sbírali body na stanovištích s úlohami. Oceňoval se přístup k řešení a zapojení všech členů týmu.
Řešili jsme slovní úlohy, obrázkové rovnice, luštili sudoku,
zahráli jsme si násobilkové domino,
…a některým z nás se ze třídy nechtělo ani po skončení hodiny… 🙂
KROUŽEK 11. 3. 2019
V této hodině jsme se seznamovali. Prvňáčci s prostředím Abaku. Společně jsme vyzkoušeli první řadu čísel, pak jsme trénovali postřeh jednotlivě.
U zvířátek dědy Lesoně jsme se dostali na další úroveň – začali jsme počítat se psem. Nejvíc nás bavila zvířecí přetahovaná.
Druháci se zahřáli u násobilkové tabulky a binga násobků, pak počítali s beranem. Na závěr jsme si stihli pohrát se sousedy.
KROUŽEK 25. 2. 2019
Prvňáčci si na úvod zahráli hru barevné trojice a pak pokračovali v řešení úloh z kartiček, které nám zůstaly z minulé hodiny. Někteří z nás stihli i pár příkladů určených pro druháky.
Druháci se minule poprvé potkali s beranem dědy Lesoně, takže bylo potřeba se s ním pořádně seznámit. Hledali jsme stejně silné týmy nebo jsme řešili, které zvířátko má přijít slabšímu týmu na pomoc.
Také jsme objevili nové prostředí: násobilkové obdélníky (v nových učebnicích znázorňované a označované jako násobilkové čtverce). Jedná se o prostředí důležité nejen pro operaci násobení, ale i pro dělitelnost a algebru. Princip obdélníků jsme pochopili rychle a jen s některými násobky nám pomohla tabulka násobků.