1. TŘÍDA: KRYCHLOVÉ STAVBY

První hodina s prvňáčky byla seznamovací a rozkoukávací. Každý z nás našel na lavici číslo – představili jsme se v pořadí daném čísly a pak jsme hledali kamaráda, se kterým dáme dohromady deset. Mohli jsme použít i kaštany, abychom si desítku ověřili. Další desítky jsme hledali po třídě.




Seznámili jsme se s prvním z prostředí Hejného metody. Pustili jsme se do krychlových staveb. Už víme, jak se tvoří krychlové stavby, co je podlaží, a sami jsme si odvodili zápis krychlových staveb.



Na konci hodiny jsme si vše připomněli a už se těšíme na příště.

2. TŘÍDA: SOUČTOVÉ TROJÚHELNÍKY

V první části hodiny jsme se všichni společně pustili do tabulkové evidence a procvičovali jsme orientaci v tabulce.

V druhé části jsme se vrhli na součtové trojúhelníky. Ve skupinách jsme trojúhelníky doplňovali, pak vytvářeli vlastní a zadávali je spolužákům.





ÚLOHA: KOMBINUJ STEZKY

Jedeme do zoo. Z domu na zastávku vedou dvě cesty – jedna po chodníku, druhá po vyšlapané cestičce v trávě. Ze zastávky pak můžeme jet do zoo autobusem, tramvají nebo metrem. Kolika různými způsoby se můžeme dostat z domu do zoo? Např. chodník-autobus, cestička-metro…

ÚLOHA: OD DĚDY LESONĚ

Kočka je za dvě myši. A husa má stejnou sílu jako kočka s myší dohromady.

Kdo pomůže myšce proti dvěma kočkám, aby se síly vyrovnaly? Najdeš víc řešení?