OHLÉDNUTÍ ZA KROUŽKEM


















































Na první hodině po prázdninách jsme mezi sebou přivítali nováčky a rovnou jsme se pustili do “práce”. Dostali jsme stovkové tabulky, ve kterých nám šotek vymazal některá čísla. Na ty, kteří si s tím poradili hravě, čekala další výzva – výstřižky ze stovkové tabulky. Společně jsme si o tabulce povídali, cestovali jsme po ní a počítali jsme. Pak jsme si ještě složili každý svoji stovkovou tabulku (a někdo zvládl i tři).
Přesunuli jsme se do prostředí vývojových diagramů, jeden diagram jsme si poskládali na koberec a zahráli jsme si na roboty, kteří plnili pokyny podle schématu. Na sobě jsme si tak mohli vyzkoušet, na jakém principu fungují počítače. Moc nás to bavilo a těšíme se, že si příště projdeme zase jiný diagram.
Naladili jsme se hrou “Číslo tě probudí”, troufli jsme si na čísla až do stovky a projeli jsme i stovkovou tabulku.
Dnes jsme se seznámili s novým prostředím Pavučiny. Moc nás bavilo. Nejprve jsme vyzkoušeli, jak pavučinky fungují a společně jsme si jednu velkou sestavili.
Pak jsme zkoušeli pavučiny řešit na tabuli a pracovním listu. Na to, že to bylo naše první setkání, jsme se jich vůbec nezalekli!
Nastartovali jsme se hrou “Číslo tě probudí”, zároveň jsme potrénovali násobilku.
Společně jsme objevili kouzlo magického čtverce.
Sami jsme pak vyluštili další čtyři čtverce a sdělovali si své objevy.
Zopakovali jsme si, jak řešíme autobusové linky, diskutovali jsme svá řešení a zjistili, že někdy nemusí být jen jediné.
ÚLOHA:
Zdroj: http://blog.h-mat.cz/didakticka-prostredi/autobusove-linky
Dnešní hodina byla plná her, jak jinak než matematických. Rozdělili jsme se do tří týmů a postupně jsme se vystřídali na třech stanovištích.
1. stanoviště: SHUT THE BOX
2. stanoviště: CINK
3. stanoviště: STOVKOVÁ TABULKA
Hodinu jsme si prodloužili, protože jsme to “potřebovali dodělat”. 🙂