První setkání v novém školním roce.
Nejprve s novou skupinou prvňáčků.
Po úvodním seznámení jsme se rovnou pustili do “práce”. Prvním tématem byly krychlové stavby. Seznámili jsme se s jazykem, kterým budeme o stavbách mluvit – věž, vláček, podlaží, krychle, krychlová stavba. Stavěli jsme i podle obrázků a trénovali tak vazbu mezi 2D obrázkem a 3D stavbou.
V druhé části hodiny jsme se potkali se zvířátky dědy Lesoně, která hrají přetahovanou. Už víme, že myška je nejslabší, husa zatím nejsilnější a že pokud se dvě kočky potkají s husou, musí jí přiběhnout na pomoc právě myška.
Když přišla do učebny druhá skupina (už zkušených druháků) a uviděla zvířátka na tabuli, neodolala. Pustili jsme se do řešení zvířátkových rovností. Nic jsme nezapomněli, právě naopak. Hledali jsme různá řešení rovnosti, na jejíž jedné straně jsou dvě kočky. A našli jsme jich celkem pět!
V červnu jsme končili stovkovou tabulkou, dnes jsme se k ní zase vrátili. Povídali jsme si o ní, zjišťovali, co platí o číslech v tabulce, cestovali jsme po tabulce a počítali.
Přišel na řadu i náš oblíbený autobus! Stihli jsme jen jednu cestu, ale zato někteří z nás si vedli zajímavé evidence, ze kterých se dala vyčíst spousta informací. Tak jsme se soustředili na jízdu, že na závěrečnou otázku “Kolik cestujících přijelo na konečnou?” jsme našli správnou odpověď téměř všichni.
Na závěr hodiny jsme si ještě dali rychlou hru Myslím si číslo. Hodinu jsme výborně ukončili vyluštěním zapeklité nápovědy: najdi číslo, které není menší než 65 a je menší než 66 🙂