KROUŽEK 1. 10. 2018

Dnešní hodinu prvňáčci odstartovali se zvířátky. Zopakovali jsme si vztahy mezi zvířátky a tvořili složitější rovnosti. Vyzkoušeli jsme si zvířecí přetahovanou – každý z nás dostal na starost zvířátko nebo skupinu zvířátek, rozdělili jsme se do dvou týmů a zahráli si přetahovanou na způsob karetní přebíjené. Díky tomu jsme potom vyplnění pracovního listu zvládli hravě.

V druhé části hodiny nás čekala práce s daty. Pustili jsme se do tabulkové evidence. Každý z nás dostal 2-3 tvary (už poznáme i šestiúhelník!) různých barev a naším úkolem bylo umístit je do správného pole tabulky. Následně jsme tvary z tabulky odstranili, počty objektů v tabulce jsme zaevidovali. Když jsme se v tabulce zorientovali, dokázali jsme skvěle odpovídat i na těžké doplňující otázky.

Druháci po příchodu objevili na koberci prázdnou tabulku. Pustili jsme se do umísťování tvarů a po bouřlivé diskusi jsme tabulku společnými silami doplnili. Pro další úkol jsme se rozdělili do dvojic – každý z nás dostal skupinu zvířátek a hledal kamaráda se stejně silným týmem zvířátek dědy Lesoně. Povedlo se a mohli jsme se ve dvojicích pustit do skládání stovkové tabulky.

Následovala diskuse nad čísly ve stovkové tabulce – počítali jsme po třech, po čtyřech, po pěti, po deseti, zjišťovali jsme, co s číslem udělá posun v tabulce dolů nebo doprava či doleva.

Seznámili jsme se s úplně novým prostředím Cyklotrasy. Úlohy znázorňují plánek, který zobrazuje trasu. Vyhledávali jsme trasu podle zadaných pokynů.

Zahráli jsme si přebíjenou s kartami zvířátek a nakonec jsme ještě potrénovali mozkové závity hrou Myslím si číslo. Nápověda “polovina mého čísla je 6” nám dala nejprve pořádně zabrat, ale po několika podobných příkladech jsme si s tím už hravě poradili.